Onderzoek: koningshuis arrangementen ontwikkelen

Onlangs is een onderzoek in opdracht van Apeldoorn Marketing afgerond over het thema ‘Oranje beleven’. De centrale vraag van dit onderzoek was: op welke wijze kunnen storytelling en plaatsen van betekenis voor de Oranjefamilie in de stad Apeldoorn onderdeel uitmaken van een product-markt-partner-combinatie en kan dit leiden tot een nieuw leisureconcept (vrijetijdsproduct) voor Apeldoorn?

Uit de PMPC’s zijn twee suggesties voor arrangementen naar voren gekomen: een arrangement omtrent koningin Wilhelmina en een arrangement omtrent William & Mary. De doelgroepen voor beide arrangementen zijn de cultuurgangers.

Wilhelmina

Het idee voor het arrangement van Wilhelmina bestaat uit een fietsroute met een digitale app langs de volgende plaatsen uit haar leven: de tandarts, De Naald, de Prinsengang, de Grote Kerk, Het Loo en het Wilhelminapark. Ook zal er een tussenstop plaatsvinden bij de lokale chocolatier, Villa Chocolade. Daarnaast zullen er zichtbare kroontjes op de locaties te vinden zijn. Bij dit arrangement kunnen de volgende partners betrokken worden: Apeldoorn Marketing, financiële expert, Gemeente Apeldoorn, app ontwikkelaar, Oranje expert, plaatsen van verhalen, lokale fietsverhuurder en een chocolatier.

William & Mary

Het concept voor een arrangement van William & Mary bestaat uit een elektrische hop on hop off treintje in combinatie met een app inclusief audiotour langs de volgende plaatsen uit hun leven: Het Loo, het station, het Raadhuisplein en de Loseweg 168. Ook kan er een tussenstop plaatsvinden bij de lokale herberg, Herberg Het Oude Loo. Verder zullen er zichtbare kroontjes op de locaties te vinden zijn. Bij dit arrangement zijn de volgende partners betrokken: Apeldoorn Marketing, financiële expert, Gemeente Apeldoorn, app ontwikkelaar, Oranje expert, plaatsen van verhalen, Syntus, Herberg, Paleis Het Loo.

Apeldoorn Marketing start na de zomer met een haalbaarheidsstudie in samenwerking met de vrijetijdssector.