Jacqueline van den Brink (59 jaar) treedt per 21 februari toe tot de Raad van Toezicht van Apeldoorn Marketing, de citymarketingorganisatie van Apeldoorn. Van den Brink volgt daarmee Barry van de Lagemaat op. Van Den Brink neemt meerjarige toezichtervaring in onderwijs, wonen en cultuur met zich mee.

Jacqueline van den Brink heeft haar sporen verdiend in de marketing & communicatie. Tot medio 2010 was zij Executive Vice President bij de Rabobank, met de zakelijke markt als speerpunt. Zij was als commercieel directeur Marketing en Sales Rabobank Nederland verantwoordelijk voor het realiseren van rendabel marktleiderschap in de Nederlandse Private Banking markt. Na haar carrière bij de Rabobank was Van den Brink o.a. Vicevoorzitter van de Raad van Toezicht bij het Apeldoorns Openbaar Voortgezet Onderwijs. Tevens is zij voorzitter Raad van Toezicht van Foenix Apeldoorn en lid van de Raad van Commissarissen van wooncorporatie De Goede Woning.

Apeldoorn beter op de kaart zetten

Van den Brink: “Het hogere doel is om Apeldoorn beter op de kaart te zetten in Nederland,  samenwerken in de stad te bewerkstelligen om zo te kunnen concurreren met andere steden.”. Vanuit haar huidige positie heeft Van den Brink veel ervaring in het maken van verbindingen op verschillende terreinen. De Raad van Toezicht van Apeldoorn Marketing bestaat per 21 februari uit Jacqueline van den Brink (voorzitter), Michel van Maarseveen (directeur Paleis Het Loo), Wendy van der Velde (voorheen bestuurslid Apeldoorn Promotie, zelfstandig marketingconsulent).